Un stil de viaţă sănătos in 6 paşi

1.

Evitaţi comportamentul violent. Încearcă să eviţi riscurile inutile deoarece îţi pot dăuna corpului şi pe plan mental. De asemenea, comportamentul violent poate fi un indicativ pentru probleme psihologice, ascunse adânc în subconştient, caz în care trebuie consultat un specialist. Poţi începe prin a-ţi fixa următoarele obiective:

  •     Fă sex protejat
  •     Evită consumul excesiv de alcool
  •     Renunţă la fumat
  •     Nu consuma droguri
  •     Drogurile, ţigările, alcoolul, sexul neprotejat sunt lucruri care îţi pot dăuna pe termen lung, dar pot fi evitate. Dacă poţi renunţa la unul din elementele enunţate mai sus, ulterior îţi va fi mult mai uşor să renunţi şi la celelalte.

2.
Fă sport de câteva ori pe săptămâna. Rutina ta zilnică/săptămânală trebuie să includă şi sportul. Îţi va îmbunătăţii metabolismul, te va ajuta să păstrezi o greutate sănătoasă şi te va face să te simţi în formă tot timpul.

  •     150 de minute de activităţi aerobice (power walk, dans, jogging, hiking, mersul pe bicicletă, ski-ul, etc) sau 75 de minute de antrenament riguros în fiecare săptămâna sunt suficiente.
3.

Odihneşte-te bine noaptea. Când dormi, corpul tău produce celule care combat infecţiile, inflamaţiile şi stresul, ceea ce înseamnă că dacă dormi mai puţin sau ai un somn de slabă calitate, nu doar că îţi creşte predispunerea la boală, ci că şi timpul de însănătoşire creşte considerabil. Dacă nu dormi pentru tine, dormi pentru sănătatea ta.

  •     Un studiu realizat de americani a demonstrat că un om care a dormit 4 ore a consumat mai mult cu 500 de calorii, decât atunci când a dormit 8 ore.
4.

Învaţă să găteşti. Să-ţi găteşti propria mâncare este o experienţă minunată deoarece poţi încerca o multitudine de delicatese şi, în acelaş timp, economiseşti bani. În plus, poţi controla fiecare lucru pe care îl mănânci.

  •     Când găteşti, evită uleiul gras şi adăugaţii chimici. Foloseşte uleiul de măsline în locul uleiului vegetal, untului sau a margarinei şi încearcă să foloseşti cât mai puţină sare. Dacă nu are gust bun, încearcă să găteşti diferit.
5.

Menţine-ţi igiena personală. Spală-te pe mâini des, în special după ce ai fost la toaletă, în autobuz, în parc sau în spital. Germenii răspândesc o varietate de boli nimicitoare, care te pun la pământ într-o clipă. Dacă nu a fost evident până acum, să faci duş este, de asemenea, indicat. Îţi place să ai prieteni, nu?

  •     După ce mănânci spală-te pe dinţi şi pe limba. De cele mai multe ori, particulele de mâncare sunt cele care cauzează o respiraţie urât mirositoare. Vizitează-ţi dentistul regulat şi dacă apar probleme (precum cariile), rezolvă-le înainte de a se agrava.
6.

Îmbunătăţeşte-ţi sistemul imunitar. Să-ţi păstrezi obiceiuri sănătoase şi un nivel ridicat de energie este dificil pentru oricine.

  •     Încearcă să consumi toate vitaminele şi mineralele de care ai nevoie direct din hrană. Suplimentele ar trebui folosite doar ca măsură secundară.

Sfaturi

  • Păstrează normele de igienă.
  • Dormi suficient.

Avertizări

  • Evită consumul de droguri, alcool şi tutun.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată.