Sănătos fizic, dar nu si psihic?

1.

Gândeşte pozitiv. Este incredibil câtă putere au gândurile noastre asupra a tot ceea ce ne înconjoară. Un simplu gând pozitiv într-o situaţie bruscă poate transforma un obstacol într-o oportunitate. Nu doar că ai avea o viaţă mai fericită şi ai fi mai încrezător, dar sistemul imunitar ar putea combate răceli si boli ale inimii mult mai uşor. Studiile de la Harvard nu mint.

  •     Pentru a începe acest pas, aparent imposibil de realizat, concentrează-te pe recunoştinţă. Când începi să te gândeşti la lucrurile rele pe care le-ai păţit sau să suferi din dragoste, OPREŞTE-TE! Această perspectivă este una greşită şi trebuie să scapi de ea. Scapă de gândurile negative si gândeşte-te la două lucruri pentru care eşti recunoscător. Ulterior, mintea ta va face un patern de gândire şi va înlătura gândurile negative, înainte să devină un obicei.
2.

Fii satisfăcut! Asta nu înseamnă să fii mulţumit, urmând o rutină strictă, ci oferă-ţi satisfacţie. Spre exemplu, dacă eşti la dietă, oferă-ţi o mică cantitate din ceea ce tânjeşti. Dacă să urmăreşti un film vinerea noaptea sună minunat, fă-o. Oricare ar fi lucrurile mici care te fac fericit, nu ezita să le faci.

  •     Fericirea ta este inestimabilă. Dacă eşti nefericit, nu eşti nici sănătos în totalitate. Foarte multe persoane îşi trăiesc viaţa ducând o rutină monotonă, simţindu-se mizerabili. Poţi fi diferit!
3.

Gândeşte realist! Când ne fixăm obiective imposibil de atins si realizăm eşecul, devenim descurajaţi, frustraţi şi leneşi. Până la urmă încercăm să atingem un scop care nu se va întâmpla niciodată, corect? Într-adevăr, ar trebui să ne preocupe viitorul, dar nu ar trebui sa ne intereseze ceea ce nu s-a întâmplat sau nu se va întâmpla.

  •     Să fii sănătos din punct de vedere emoţional şi feiricit îţi uşurează calea către atingerea scopului.
4.

Controlează-ţi stresul! Acesta este unul dintre cei mai importanţi paşi. Când stresul intră în viaţa noastră, totul pică în paralel. Locuinţa noastră devine dezordonată, mintea noastră devine dezordonată şi prieteniile se înstrăinează. Desprinde-te de lumea fizică cinci minute şi gândeşte-te la niveul tău de stres. Cum îl poţi modera şi ce poţi face pentru a te calma şi a deveni mai relaxat?

  •     O cale foarte sănătoasă de a diminua stresul este yoga. Nu te reprezintă yoga? Ce ai spune despre meditare? Dacă nici asta nu e opţiune, atunci asigură-te că îţi opreşti măcar zece minute pe zi, în care să stai relaxat. Încearcă să stai în linişte şi doar respiră.
5.

Alege-ţi prietenii cu grijă! Toţi cunoaştem genul acela de persoane care ne trag în jos, dar tot rămânem prieteni cu ei deoarece au un televizor frumos, sau pur şi simplu ne plictisim. Din nefericire, pentru binele sănătăţii noastre emoţionale, ei trebuie sa dispară. Ei nu ne fac nici un bine şi suntem conştienţi de asta. Păstrăm prietenia doar pentru a evita situaţii jenante. Fă-i un bine sănătăţii tale mentale şi evită astfel de anturaje. Pe viitor, vei fi mult mai fericit.

  •     Evită anturajele în care se consumă droguri, cele în care se foloseşte exagerat un limbaj licenţios si anturajele rasiste.
6.

Fii productiv! Unul dintre cele mai minunate sentimente care pot veni relativ uşor, este: “Am realizat atât de mult astăzi!”. În acel moment, teoretic te simţi de neoprit. Vorba mamei “dacă te gândeşti mai mult, poţi să o faci” va deveni realitate. Acum imaginează-ţi ca eşti productiv constant.

  •     Poţi începe prin a creea o listă cu obiective de atins. Găseşti o multitudine de aplicaţii de android. Şi nu uita: gândeşte realist.
7.

Ia o pauză. Acesta este similar cu pasul “Fii satisfăcut!”. Câteodată trebuie să faci ceea ce este corect pentru tine, şi să nu ţii cont de părerea lumii. Citând reclama batoanelor kit-kat, petreci o noapte, petreci o zi, când te vei întoarce vei fi de două ori mai energizat.

  •     Crezi sau nu, asta se realizează tot prin exerciţiu. Dacă faci iar şi iar acelaş lucru, muşchii tăi obosesc, devi plictisit şi vei sfârşi în depresie. Dacă zilnic alergi, duminică du-te la piscină. Nu devi leneş, ci doar raţional.
8.

Găseşte-ţi balansul emoţional. Chiar dacă stăpâneşti toate aspectele anterioare, nu te vei simţi împlinit dacă ai frământări interioare. Toată lumea are nevoie de prieteni si de lucruri mici care îi pot face să se simtă mai bine. Dacă problema se extinde ar trebui sa vizitezi un psiholog.

  •     După ce ai lucrat toţi aceşti paşi, ar trebui să lucrezi asupra relaţiilor cu prietenii si familia.

Sfaturi

  • Nu te stresa. Stai calm şi fă-ţi curaj să faci lucruri pe care nu le-ai mai făcut niciodată.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată.